Followers

Pasangan Serasi 7 tanda Perasaan Jiwa


SALING BEKERJASAMA ANTARA SATU SAMA LAIN
Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting ialah dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Jadi kenapa dengan mudah terus melupakan segala kenangan indah yang dimiliki selama ini?

PERASAAN JIWA DAN EMOSI
Pernahkah ketika anda berdua sudah tidak bertegur sapa selama beberapa hari kemudiannya saling menghubungi dalam masa yang sama? Ada kalanya pancaindera yang keenam ini akan memberitahu apakah yang harus dilakukan untuk menjernihkan keadaan. Perasaan rindu, dapat membaca fikiran serta menduga reaksi pasangan pada situasi tertentu adalah anugerah yang tidak ternilainya kepada insan yang telah dijodohkan bersama.

TIDAK RASA BOSAN BILA BERSAMA
Jadi sekarang cuba imbas kembali bila dirimu bersama dirinya, bukankah perasaan tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan membuatkan dirimu merasa begitu selesa? Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan. Nah! Bukahkah ini petanda bahawa anda berdua adalah pasangan yang cukup serasi!

DIA SELALU ADA DALAM APA JUA SITUASI
Walaupun kadang-kadang anda tidak begitu memahami dirinya yang terlalu kompleks, namun dia selalu ada dalam apa jua keadaan sekalipun. Si dia begitu memahami situasi dalam hati pasangannya ini baik dalam suka atau pun duka. Sekarang, ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung duka? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit? Jika ya, dia adalah pasangan yang terbaik buat dirimu!

TIDAK PEDULI DENGAN MASA SILAM
Dirimu yang dia kenali adalah dirimu sekarang, dia tidak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya... Jadi, kalau begitu ini bererti dia begitu mencintai dirimu seadanya. Kenapa perlu peningkan kepala dengan soal remeh temeh sedangkan si dia berusaha melupakan apa jua peristiwa silammu?

JUJUR DENGAN DIRI MASING-MASING
Setiap orang pasti memiliki kekurangan dan kamu juga tidak malu-malu untuk mengaku kepada dirinya. Bahkan ketika kamu tampil ‘buruk’ di hadapan dirinya sekalipun (seperti ketika sakit dan berpakaian tidak rapi) dia menerima kamu seadanya. Begitu juga dengan dirinya yang berterus terang tentang kekurangan dirinya. Jadi kamu berdua sememangnya ditakdirkan untuk bersama.

TIADA LAGI RAHSIA ANTARA KAMU BERDUA
Tiada apa lagi harus dirahsiakan antara kamu berdua. Tiada kawan-kawan atau kaum keluarga yang mampu menyimpan rahsia seperti si dia. Dia adalah tempat kamu mencurahkan segala-galanya. Ini bermakna kamu dan dia sudah ditakdirkan bersama-sama. Percayalah pasangan yang ditakdirkan bersama pasti tidak takut mengalami pasang-surut, suka-duka saat bersama. Bertengkar, bergaduh adalah perkara biasa dalam satu hubungan yang intim, jangan jadikan semua ini perkara yang membebankan dalam hubungan kamu berdua.

Tidak ada komentar:

link web sumber uptodate